Reklamační řád
Reklamační řád pro vyřizování nároků vad zboží společnosti CLEVERTRONIC s.r.o.
1. Úvodní ustanovení 1.1. Prodávající poskytuje kupujícímu záruku za jakost zboží, které má zboží od okamžiku dodání kupujícímu nebo od okamžiku předání prvnímu dopravci k dodání ke kupujícímu, pokud jsou vady kupujícím uplatněny ve lhůtách uvedených v článku 5. reklamačního řádu.
1.2. Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, má zákazník právo uplatnit nároky z vad u prodávajícího.
1.3. Zárukou za jakost zboží přejímá prodávající písemně závazek, že dodané zboží bude po určitou dobu způsobilé pro použití ke smluvenému, jinak k obvyklému účelu nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
1.4. Za vadu nelze považovat změnu zboží, která vznikla v průběhu příslušné doby v důsledku jeho nesprávného používání, nedostatečné, nebo nevhodné údržby, v důsledku jakéhokoliv poškození uživatelem, nevhodnou aplikací, či chybnou konstrukcí, kam bylo zboží nainstalováno.
1.5. Záruka se nevztahuje na rychle opotřebitelné díly, jako jsou těsnění, membrány, manžety, ucpávky, gufera, ložiska, filtry apod.
2. Povinnosti kupujícího při převzetí zásilky
2.1. Kupující je povinen ihned po převzetí zásilky od dopravce tuto zásilku zkontrolovat, nebyla-li poškozena. Zásilkou podle tohoto reklamačního řádu se rozumí zabalené zboží předané prodávajícím nezávislému dopravci.
2.2. Zjevné poškození zásilky musí být oznámeno dopravci písemněv okamžiku jejího převzetí kupujícím. Kupující je povinen v okamžiku převzetí zásilky popsat způsob poškození zásilky do přepravního dokumentu dopravce, či zápisu o škodě. Kupující není povinen zásilku od dopravce převzít, jestliže je zásilka zjevně poškozena. V případě, že kupující neuvede zjevné poškození zásilky do přepravního dokumentu dopravce, případně nebude sepsán zápiso škodě, má se za to, že zásilka byla převzata kupujícím zjevně nepoškozena.
2.3. Skryté poškození zásilky je kupující povinen oznámit prodávajícímu nejpozději do 3 pracovních dnů po doručení zásilky, a to písemnou formou, s následujícími informacemi: název a adresa kupujícího, identifikační číslo zásilky (číslo dodacího listu, číslo kódu balíku), popis poškození zásilky a fotodokumentaci škody (obal, zboží).
3. Nároky z vad zboží
3.1. Je-li dodáním zboží s vadami porušena smlouva podstatným způsobem, odstraní prodávající vady takto:
- odstraněním vad dodáním opraveného nebo nového zboží za zboží vadné
- poskytnutím přiměřené slevy z kupní ceny zboží nebo služeb
- dodáním chybějícího zboží
3.2. Je-li dodáním zboží s vadami smlouva porušena nepodstatným způsobem, odstraní prodávající vady takto:
- odstraněním vad zboží
- dodáním chybějícího zboží
- poskytnutím přiměřené slevy z kupní ceny zboží nebo služeb
3.3. Volba mezi výše uvedenými nároky náleží prodávajícímu.
3.4. Nárok z vad se považuje za řádně uplatněný, jestliže je vadné zboží kompletní, uplatnění nároku z vad nebrání obecné zásady hygieny a jsou písemně oznámeny všechny údaje uvedené v čl. 4.2. reklamačního řádu.
4. Místo pro uplatnění nároků z vad zboží (reklamace)
4.1. Kupující uplatňuje nároky z vad zboží u prodávajícího v jeho sídle v Brně, Pražákova 1008/69, 63900 Brno-jih.
4.2. Nároky z vad zboží uplatňuje kupující písemně, kde budou uvedeny tyto nezbytné údaje:
- název (jméno) kupujícího
- místo podnikání (příp. bydliště u fyzických podnikatelů)
- kontakt (jméno a telefonní spojení) na kupujícího
- název a množství reklamovaného zboží, číslo dodacího listu (faktury) prodávajícího, datum zjištění nebo projevení vady
- popis vady zboží
- datum a podpis kupujícího (podnikatele nebo jím pověřené osoby)
5. Záruční doba
5.1. Kupující je povinen uplatnit u prodávajícího veškeré vady bez zbytečného odkladu ve lhůtách stanovených čl. 5.2. a 5.3. reklamačního řádu a způsobem uvedeným v tomto reklamačním řádu.
5.2. Zjevné vady zboží, které jsou kupujícím zjistitelné při převzetí zboží, je kupující povinen uplatnit u prodávajícího ihned. Ostatní vady, které zjistí kupující v průběhu záruční doby, oznámí kupující prodávajícímu ihned poté, co je zjistí, nejpozději do 3 pracovních dnů od jejich zjištění.
5.3. Prodávající poskytuje záruční dobu v délce 12 měsíců.
5.4. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Je-li výsledkem reklamačního řízení výměna reklamovaného zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží. Při výměně vadného zboží či jeho části se vztahuje nová záruční doba pouze na vyměněné zboží případně jeho část.
5.5. Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou, po kterou při správném používání a správném ošetřování včetně údržby může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet.
5.6. Opomine-li kupující oznámit reklamaci ve výše uvedených lhůtách nebo nejsou-li prodávajícímu zaslány dostatečné podklady k reklamaci, zanikají všechny nároky z vad kupujícího vůči prodávajícímu.
6. Lhůty pro vyřízení nároků z vad zboží
6.1. Pro vyřízení nároků z vad zboží je stanovena lhůta 3 měsíce ode dne jejího doručení prodávajícímu. Tato lhůta se prodlužuje u vad odstranitelných o dobu, po kterou bude vada odstraňována opravou u třetí strany, případně u dodavatele či výrobce zboží včetně doby nezbytných analýz.
7. Závěrečná ustanovení
7.1. Skutečnosti neupravené tímto reklamačním řádem budou mezi smluvními stranami, prodávajícím a kupujícím, řešeny dle příslušných ustanovení občanského zákoníku v platném znění.
7.2. Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem